Friday, March 18, 2016

Mission completed!

Efter en lång säsong så vart det äntligen klart. Först J20 och nu är även J18 klara för Elit nästa säsong.

Jag har legat lågt med skrivandet och fokuserat på mitt jobb extra mycket. Jag har som vanligt lagt ner min själ i denna säsong som var väldigt viktig för mig både som tränare och person.

Vallentuna värvade mig som junioransvarig för att jag under en treårs period skulle säkra elitplatser åt bägge juniorlagen. Jag tog jobbet för att jag ville bevisa för mig själv att jag klarar det och för att det var en otrolig utmaning i en historisk klubb som Vallentuna.

Min egen målsättning var inte att ta upp lagen på tre år utan jag ville att det skulle ta ett år. När man uppnår en sådan målsättning så känner man en härlig känsla av välbehag och glädje samt en liten bekräftelse på att man gör någonting bra.

Men man får aldrig bli nöjd och slappna av utan nya målsättningar. Nu väntar en otroligt tuff framtid för Vallentuna Hockey där det gäller att bibehålla de två elitplatserna vilken är en otroligt tuff utmaning.

Tack för i år!

Fredrik Nygren

No comments: